Nem ritka, hogy több hétre, több hónapra (de előfordult már olyan is, hogy több évre) fogadunk kutyákat panzióinkban. Ebben az esetben is – akárcsak a rövidebb panzióztatások esetén – családja vagyunk a kutyának családja helyett. Előfordulhat ilyen helyzet tartós külföldi tartózkodás, hosszabb távú lábadozás, illetve a legkülönbözőbb családi helyzetek miatt is. Aggodalomra semmi ok, senki sincs ezzel egyedül! Amellett, hogy egyedi, igen versenyképes ajánlatot tudunk tenni ezekre az esetekre, fontos itt is megjegyezni, hogy vendégeink bármikor látogathatók, fényképeket hetente legalább két alkalommal készítünk, a gazdikkal folyamatos kapcsolattartást biztosítunk a legkülönbözőbb platformokon keresztül. És ne aggódjanak: a kutya a gazdit mindig felismeri majd, nem kell attól tartani, hogy nem lesz majd kedve vele hazamenni. Ezen a ponton szeretnénk kiemelni elsőre nem biztos, hogy azonnal látható kedvezményeinket. Fizetni csak a teljes mértékben elégedett ügyfeleknek kell – éppen ezért csak a szolgáltatást követően fizetendő bármilyen szolgáltatásunk. Kutyapanzióinkban a fizetés lehetséges magyar forintban, euróban és USA-dollárban (utóbbiak adott napi középárfolyam mellett), készpénzben és bankkártyával. Szállítási szolgáltatás igénybevétele esetén a panzióztatás, napköziztetés összegét szállító kollégánk veszi át (készpénzes és kártyás fizetés ebben az esetben is lehetséges). Vállalati, illetve egyéb számlaigény esetén várjuk levelét az info@dogmopolite.hu e-mail címre és postafordultával küldjük a számlát pdf formátumban. Cégünk - létszám függvényében, a gazdi által előre jelezve ezen tényt - sok szeretettel várja a tüzelő kutyákat is! Minden gazdi tudja, hogy a tüzelő kutyák számtalan kellemetlenség forrása lehetnek. A kertes házban élők egyrészt amiatt aggódnak, hogy váratlan vendég érkezik kedvencéhez. A lakásban élők a higiéniai kihívásoknak kell, hogy eleget tegyenek. Séta közben pedig valamennyi gazda a túlontúl aktív kan kutyákkal való találkozást próbálja elkerülni, néha mindezt sikertelenül. Számunkra a tüzelő kutyák nem jelentenek problémát. Szeparáltan, barátságos körülmények mellett tartjuk őket. A tulajdonos mindig biztos lehet benne, hogy kutyáját eredeti állapotában kapja vissza. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy a tüzelő kutyák után cégünk a normál panzióztatási díjhoz képest 50%-os felárat számít fel. Vendégeinknek előírjuk a külső-belső élősködők elleni védelmet, hogy véletlen se érkezzenek bolhával, kullanccsal, egyéb élősködőkkel „közösen”, így is elkerülve, hogy másba is átköltözzenek azok. Fontos hozzáfűzni, hogy még a leggondosabb keresés ellenére sem azonnal vagy mindig láthatók a kullancsok vagy a bolhák, hiszen még a legkorszerűbb védelmeket is meg tudják kerülni ezek a szívós kis jószágok. Bízzanak bennünk: szándékosan vagy hanyag magatartás miatt soha nem fogadunk bolhával vagy kullanccsal vendégeket – de tény és sajnos elkerülhetetlen, hogy párezer esetből egy alkalommal bizony ilyen kutyus kerüljön a többi közé. Akárcsak más, lappangó, nem látható behozott betegségek esetében, úgy bolhák és kullancsok is sajnos a nem szívesen látott „vendéglistát” bővíthetik. Természetesen, ahogyan embereknél is – otthon, utcán, közösségben. Sajnos a kórokozóknak panzióink pont ugyanúgy ki vannak téve, mint az emberek bármilyen közösségben, gyerekek a táborokban. A megbetegedések előfordulásának csak marginálisan van köze a higiéniához, legtöbbször egy-egy megbetegedés a kutyus megváltozott étrendje (hányás, hasmenés) miatt következhet be, illetve levegőn keresztül elkapható, általában légúti megbetegedésekről, így különösen kennelköhögésről beszélhetünk – utóbbi fontos téma, kérjük, hogy az erre a kategóriára külön létrehozott cikkünket is olvassa el. A legnagyobb probléma, hogy az esetek 99%-ában egy olyan érkező vendég áll a háttérben, akiben lappangó, de tünetet még nem okozó kórokozó található – de ennek sajnos pont úgy ki vagyunk téve, mint bárki más. Kollégáink többéves tapasztalata, több tízezer vendég sikeres panzióztatása és többszázezer vendégéjszaka ellenére is sajnos előfordulhatnak balesetek a szolgáltatás során. Az a kutya, aki nem csinál nálunk semmit, csak eszik, iszik és alszik, nem is szenvedhet semmilyen sérülést, nem történhet baleset. De ezen a ponton vegyük figyelembe, hogy a kutyák érző, gondolkodó, de sokszor ösztönlények, akik egy merően új környezetbe, új kutyák és új emberek közé kerülnek – éppen ezért a leggondosabb odafigyelés és óvintézkedések megtétele ellenére is történhet baleset – bár nagyon ritka. Ott, ahol a kutya mozog, játszik, barátokat szerez, falkát választ, egy másodperc alatt megtörténhet a balszerencse. Ha a baleset enyhe, úgy azt természetesen a helyszínen, gyorsan orvosolni tudjuk – és persze mindig értesítjük a gazdit. Súlyosabb baleset esetén, ami még ennél is ritkább, azonnali állatorvosi beavatkozást biztosítunk. Többéves fennállásunk alatt sokszor kaptunk már ezt a kérdést. A legnagyobb igyekezet és higiénia ellenére sem tud mindig olyan tiszta maradni a kutyus, mint ahogy megkaptuk. Számtalan eset állhat fenn. Gyakran sajnos előfordul, hogy eleve elhanyagolt kutyust kapunk, pl. csomós szőrrel, elhanyagolt bundával, állapotban. De még ha egy tökéletesen tiszta kutyust is kapunk, itt is felmerül a kényes egyensúly kérdése: tartsuk a kutyust bent, elzárva, vagy engedjük szabadjára játszani, tombolni, mozogni a többiekkel. Ne felejtsük el, hogy nagy kerttel rendelkezünk és néha az időjárás sem mindig a mi oldalunkon áll. Természetesen, ahogyan csak kapacitásunk engedi, a kutyusokat megfürdetve próbáljuk visszaadni, pláne amikor makacsabb esettel állunk szemben, de kérjük, ne felejtsék el, hogy a kutya játék, mozgás közben a környezetéből, másik kutyákról mindig több szennyeződést szed össze, mint az otthoni, megszokott környezetében, ahol esetleg naponta 1-2 alkalommal megy csak utcára egy rövid sétára. Állítólag a gazdi és a tenyésztő az a két személy, akit a kutya soha nem felejt el, bármennyi idő telik el az utolsó találkozás óta. Tisztelettel kérjük a gazdiktól, hogy ne aggódjanak: ha boldog a kutyus, amikor meglátja őket, az lehet azért, mert rég nem látta őket, sőt, minden bizonnyal ezért van, nem azért, mert rosszul érezte magát. Feltehetnénk a kérdést, hogy jobb lenne, ha nem örülne a gazdinak a kutya, amikor találkozik vele? – nekünk mindenképpen gyanús lenne. Olyan nagy öröm is szokott néha lenni, hogy örömpisit is „ejt” a kis vendég. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Sokszor kéz a kézben a „tiszta kutya” kérdésével. Mert ha a kutya semmit nem csinál, eszik, iszik és alszik, ki se megy, tiszta marad – de barátokat, élményeket, tapasztalatokat nem szerez. Ez egy kényes egyensúly, hiszen a temperamentumokat, a gazdi kéréseit és egyáltalán valamennyi paramétert figyelembe véve kell a kollégáknak úgy eljárniuk, hogy az a kutyának a legjobb legyen. Bizony mi azt részesítjük előnyben, ha a kutya mozog, játszik és vidám, kiegyensúlyozott. Ezért a lehet legtöbbet próbáljuk kitenni a többi vendég társaságának. Nade: a játék a másodperc egy törtrésze alatt átmehet egy hevesebb vitába, amit még a pár méterre vagy közvetlen közelben álló kolléga ellenére is hagyhat nyomot maga után. Ez lehet horzsolás, harapás, húzódás, ha ennél súlyosabb, természetesen azonnal életbe lép a vészforgatókönyv – bár szerencsére ez extrém ritka jelenség. Statisztikáink szerint 1000 vendégre legfeljebb 1 észlelhető vagy látható sérüléses eset jut. Ahogy írtuk: próbálunk egy ideális egyensúlyt találni, felmérni előre a temperamentumokat, a játék várható hevét, de minden próbálkozás ellenére 1-1 baleset előfordulhat. Mi ilyenkor is azt mondjuk, hogy a 999 másik esetben viszont megérte és boldoggá tette a kutyákat a közös játék és mozgás. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. 100%-os védelem a kennelköhögés ellen nincs, hiszen akárcsak az emberi influenzánál, rendszeres jelleggel jelennek meg az új, mutált törzsek. Továbbá: a kennelköhögésnek nincs köze a higiéniához, helyfüggetlen, bárhol, ahol kutyusok előfordulnak, felbukkanhat, egy levegőben terjedő, influenzás tüneteket okozó vírus. A kombinált oltás a kennelköhögés kialakulásáért felelős kórokozók csupán egy része ellen véd (szopornyica vírus, adenovirus, egyes oltások esetén parainfluenza vírus). Ennek kibővítéseként a Parainfluenza vírus és a Bordetella brochiseptica ellen olthatók a kedves kutyavendégek. Ez történhet injekciós úton (Pneumodog, alapoltás akár 4-6 hetes korban, 2-3 hét múlva ismétlő, majd évente emlékeztető) vagy (preferált) intranazális módon (Nobivac KC, akár 3 hetes kortól, védettség 3-4 nap alatt kialakul Bordetella ellen, évente kell ismételni). Fontos ugyanakkor ismét megjegyezni, hogy a védelem ellenére, a betegség jellegéből fakadóan (ritkább kórokozók is hordozhatók lehetnek), a minimális kockázat (és maximális higiénia) ellenére a kutya kutyaközösségben megbetegedhet. A betegség sokszor magától is elmúlik, akárcsak az embereknél a megfázás. Köhögéscsillapítókkal, gyulladáscsökkentőkkel, hurutoldókkal, vitaminokkal, immunerősítő szerekkel, esetenként antibiotikummal a betegség lefolyása gyorsítható és a köhögési tünetek enyhíthetők. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Az esetek túlnyomó többségében (99,9%-ban) egészséges kutyát kapunk és egészséges kutyát adunk is vissza. Fontos viszont megemlíteni különböző eshetőségeket. Előfordul, hogy mi sem egészen egészséges kutyust kapunk (még ha a gazdi ezt nem is mindig fogadja vagy ismeri el) – ide értjük akár a túlsúlyt, akár az általános levertséget, befelé fordulást, idült vagy időszakos betegséget – sokszor lappangó állapotban. Egy negatív egészségügyi állapotváltozást azonnal jelezzük a gazdinak, és ő is felhatalmaz minket arra a Megrendelőlap aláírásával, hogy ilyen esetekben belátásunk szerint járjunk el a megfelelő állatorvosnál a megfelelő kezeléssel. Leggyakoribb ilyen esetek étvággyal, emésztéssel, kedélyállapottal kapcsolatos változások, de külön tárgyalnánk a következőkben a játék közbeni sérülések (ld. lent), illetve a kennelköhögés (ld. lent) témaköreit. Ezen a ponton fontos megjegyezni, hogy a maximális higiénia, gondos állattartás és legodaadóbb hozzáállás ellenére történnek megbetegedések. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. Tudomásul kell venni, hogy a kutyus egy érző lény, és akárcsak egy ember, nem feltétlenül érzi magát azonnal jól egy új társaságban, közösségben – nem is mindig érti azonnal meg, hogy miért hagyják ott egy bizonyos helyen. Az is megtörténhet, hogy a teljes panzióztatás alatt ilyen marad a hangulat, bár rögtön hozzátennénk, a legtöbb kutyus nagyon, nagyon jól érzi magát és kiegyensúlyozottan tér haza. Ha esetenként (százból egy eset) mégis szükség lenne egy kis időre a panzióztatás után, az egészen normális. Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy számtalan, talán a legtöbb esetben a kutya felfokozott hangulatban van, boldog, hiszen új barátokra tesz szert, rengeteget játszik és mozog és egy percet sem unatkozik. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. A legtöbb esetben a testsúly a panzióztatás alatt nem változik. Bizonyos esetekben ugyanakkor súlyveszteség léphet fel, és rögtön ezen a ponton szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem a tápon spórolunk (ez önmagában ugyan komoly tétel de messze eltörpül az egyéb fenntartási költségtételünk mellett). Számtalan oka lehet a súlyvesztésnek, talán a leggyakoribb, hogy a kutyus sokkal többet mozog nálunk, mint otthoni környezetében. A másik ok, hogy a kutya új környezetbe kerül, távol a gazditól, ez is önmagában már ok lehet arra, hogy rosszabb az étvágya (főleg, ha az előző tényezővel kombináljuk). Előfordulhat azonban egy lappangó betegség is, amely még érkezéskor nem volt nyilvánvaló, természetesen erről haladéktalanul értesítjük a gazdit. Lehet még probléma az új táp is – a gazdi esetleg úgy gondolja, hogy az általunk biztosított táp majd biztos elnyeri a vendég tetszését, de kiderül, hogy mégsem. Összegezve: hiába haladjuk akár meg a gazdi által javasolt tápmennyiséget, bizonyos esetekben egyszerűen megoldhatatlan, hogy az otthoni gyakorisággal, mennyiségben egyen a vendég, bármennyire is próbálkozunk vele – a legváltozatosabb módokon, ezt garantáljuk. Az egyik legfontosabb és leggyakrabban feltett kérdés. A gazdinak tudomásul kell venni, hogy a kutyák érző lények, mindig máshogy viselkednek egy számukra idegen környezetben, mint otthon, a megszokott helyükön. Erről sem a gazdi, sem az új hely nem tehet – akárcsak egy gyerek az első táboroztatás során. Azért megnyugodhatunk: a legtöbb esetben minden a legnagyobb rendben zajlik. Ugyanakkor előfordul, hogy a kutyusnak pár napra szüksége van a feloldódáshoz, beilleszkedéshez. És ahogy néhány embertársunk egy új társaságban, környezetben, mindig lesznek olyan vendégek, akik majd nem tudják ezt meglépni – még ha a kollégák mindent meg is tesznek. Ilyenkor lehet, hogy a kutyus befelé fordul, étvágytalan lesz, esetlegesen súlyveszteség lép fel, hiszen hiányolja a gazdit és az otthont; mi mindent megteszünk, hogy jól érezze magát egy ilyen vendég is. Ha egy különösen nehezen oldódó kutyus hazatérése után több napot is igényel, hogy a megszokott ritmusába visszakerüljön, az egészen normális és nem ok a pánikra. Emberekre agresszív kutyust – a kutyatartás, panzióztatás módjából fakadóan – sajnos nem áll módunkban fogadni. Szíves elnézésüket kérjük! A sokoldalú tartási lehetőségek miatt, igen, más kutyákkal nem barátkozó kutyát is örömmel fogadunk – amíg emberekkel nem agresszív és a kollégák által kezelhető a vendég. Ilyen esetben velük külön foglalkozunk, külön mozgatjuk őket és játszunk velük, valamint elkülönítve is alszanak. Kutyapanzióinkban lehetőség van a közös és az elkülönített tartásra is – nem minden kutya kellőképpen szocializált, de sok gazdi sem szeretné, ha törpeméretű kutyája ki lenne téve egy nagytestű kutya temperamentumának. Még felügyelet mellett is egy pillanat alatt megtörténhet a baj. Ezért létesítményeinkben úgy alakítottuk ki a teret, hogy a kiskutyák külön vannak tartva – itt szabadon is mozognak és alvás esetén is csak egy térd fölötti magasságig érő elkerítőt használunk, amely mögött van a kis megágyazott alvóhelyük, játékaik. A nagytestű kutyák, akik szociálisak, barátságosak egymással, felügyelet mellett nyugodtan egész nap játszhatnak egymással, de éjjel itt is preferáljuk a szétválasztott, elkerített alvást a nyugodt éjszakák érdekében. Van a harmadik kategória, amely az egymással nem barátkozó kutyusokat öleli fel, őket külön mozgatjuk és játszunk velük. Büszkék vagyunk rá, hogy létesítményeink Magyarország legjobbjai között vannak – ha nem azok. A brit PIF és az amerikai IACP előírásainak megfelelően létesítményeink dedikáltan kutyapanziók (nem átalakított (vagy nem átalakított) családi házak), fűtött-hűtött beltéri alvó- és játszóterekkel rendelkeznek, számtalan mozgás- és játéklehetőséget kínálnak (nagy kert, Szentendrén és Szigetszentmiklóson agility pálya, továbbá csúszdák, trambulinok, alagutak, szabadidős játékok, mászóvárak stb.). Lehetőségünk van a kis- közepes- és nagytestű kutyusok különválasztására, sőt, a teljes mértékű elkülönítésre is. A kutyák felügyeletét többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak, korábban menhelyeken is sokan segítettek, önkénteskedtek. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. Kutyapanzióink három nagy márka teljes kínálatát nyújtják: Brit Premium (az alapár tartalmazza), Acana, valamint Orijen. Ezen márkákból a juniortól a seniorig, a törpemérettől az óriásméretig, a hagyományos összetételűtől a hipoallergén verzióig mindent kínálunk. Ezeket tetszés szerint nedves táppal egészítjük ki, keverjük be. Amennyiben a vendég nem ezekhez a márkákhoz, esetleg nem a száraztáphoz van szokva, úgy örömmel vesszük, ha a kutyus kedvenc tápját is hozzák – legyen az bármi, mi szakszerűen tároljuk és készítjük az elő. A beilleszkedés nem egy egységesen zajló folyamat – bizonyos esetekben nagyon könnyű, bizonyos esetekben viszont egészen nehéz ügy. A gazdi és a szolgáltató életét, munkáját is nagyban megkönnyíti, hogy szociális a kutya, könnyen illeszkedik be. Általánosan nézve a beilleszkedés egy ember által irányított folyamat: a kutyus mellett figyelmesen nézzük, hogy hogyan reagál ő a többiekre, illetve a többiek ő rá. Lassan, fokozatosan illesztjük be a társaságba, elhárítva az esetlegesen felmerülő, apró agressziókat. Addig kísérjük figyelemmel, ameddig ki nem jelenthető, hogy magabiztosan mozog a többi vendég társaságában. A szocializáció a kutyus más kutyákkal való együttélését, kutyatársaságba való sikeres beilleszkedését jelenti – nem csak rövid, de sokkal inkább hosszú távon. A szocializációt már fiatal korban, 4-5 hónapos korban célszerű megkezdeni, hogy a kutya későbbi élete során ne legyen probléma, ha egy másik kutyával szembe találja magát – legyen az az utcán, futtatóban, panzióban, napköziben, bárhol. A szocializáció kutyapanzió és kutyanapközi szolgáltatásunk szerves része, hiszen – hacsak kifejezetten kérik a külön tartást – a kutyusok nálunk közösségbe kerülnek, és persze számtalan barátot is szereznek így. Természetesen. Kollégáink az idült, vagy időszakos betegségekről gondosan konzultálnak a gazdikkal, a tartási utasításokat pedig részletesen feljegyezzük a megrendelési dokumentációban. Kollégáink természetesen bármikor elérhetők a gazdi távolléte során érdeklődés céljából. Emellett fontos hangsúlyozni, hogy valamennyi kutyapanziónk szerződéses viszonyban áll állatorvosi partnerrel, így hívásra sürgősségi ellátást is tudunk biztosítani, valamint házon belüli szállítási kapacitással is rendelkezünk az esetleges vészhelyzetek kezelésére. Kutyapanzióink, kutyanapközijeink nyitva tartásuk alatt bármikor látogathatók, bár fenntartjuk magunknak annak a lehetőségét, hogy javasoljunk látogatási időszakokat, hiszen a napi rutinból, programból adódóan vannak erre alkalmasabb és kevésbé alkalmasabb időszakok is – mindezt szem előtt tartva a lágotatásoknak semmi akadálya, azzal a megjegyzéssel, hogy előfordul, hogy ha egy kutyus már beilleszkedett hozzánk és jól érzi magát, akkor egy családtag látogatása ebből kizökkentheti és – rosszabb esetben – előröl kezdődik a megszokási, beszoktatási fázis. A legfontosabb, hogy a kutyusokat fajtájuknak, koruknak, temperamentumuknak megfelelően kezeljük – ebből adódóan komoly eltérések vannak, ami a napi rutint, programokat illeti – és itt vannak akkor még a különböző évszakok is. Kora reggel a nap mindig egy nagy játékkal kezdődik kint, ilyenkor a kollégák szorgosan feltakarítják az éjszaka esetlegesen keletkezett baleseteket, és a kutyusok bőséges mozgást kapnak az udvaron – tavasztól őszig a ki- bejárás gyakorlatilag folyamatosan biztosított. Az reggeli étkezések, speciális utasítások teljesítése után jön egy kis csendes pihenő, majd a második nagy játékkör – és újabb (folyamatos) takarítás. Ezt követően uzsonna, esetenként vacsora, kis pihenő majd az esti nagy játék. A feladatok, amelyeket ilyenkor a kollégák teljesítenek, egészen sokoldalúak – hangsúllyal a higiénián és a kutyusok lemozgatásán, játékán. Ezeket természetesen kiegészíti az új vendégek „bemutatása”, azaz beillesztése a csapatba, a folyamatos felügyelet, valamint egyéb adminisztratív feladatok ellátása. Különbségéből adódóan a panziót vendégeink legtöbbször költözéskor, többnapos elfoglaltság, utazás, munkából adódó külföldi elfoglaltság, vagy akár tartós külföldi tartózkodás esetén veszik igénybe, ha nincs a baráti, családi körben olyan személy, aki a felvigyázást elvállalná – ilyen esetekben vagyunk család a család helyett. A kutyanapközit nem csak időbeli elfoglaltság miatt választják – bár ez a leggyakoribb eset: ilyen a munka miatti távollét, egyéb napközben elfoglaltság. Ugyanakkor egyre több vendég azzal a szándékkal érkezik, hogy a kutyusa játsszon, le legyen kötve, barátokat szerezzen, bandázzon, mozogjon, le legyen fárasztva, szocializálódjon (különösképpen a fiatal kutyusok esetén ajánlott) – egyszóval, hogy jól érezze magát napközben. Bár egy és ugyanaz a létesítmény, a kutyapanzió és a kutyanapközi közötti különbség az időtáv: míg a panzió legalább egy eltöltött vendégéjszakát jelent, úgy a kutyanapközi napközbeni foglalkozásra szól. Kutyapanziót igénybe lehet venni egy éjszakára, vagy akár több hónapra egyhuzamban, napközinket is egy napra, vagy rendszeres jelleggel, akár a hét valamennyi napján is, éveken keresztül. A különbség, hogy kutyanapközijeink a telephelyeinken nyújtanak szolgáltatást, ott történik a foglalkozás, így a három nagy kutyapanzió és kutyanapközi központunkban, valamint két kisebb kutyakozmetika-napközinkben azok nyitva tartása alatt. A szolgáltatás a szállítást önmagában nem tartalmazza, de természetesen az különdíj mellett kérhető. A kutyusok játszanak, mozognak, szocializálódnak, mindezt fűtött-hűtött, fedett beltéri játszóterületen, valamint játszóudvarainkon. Cégünk jelenleg négy nagy kutyapanzió-kutyanapközi központot, valamint két kozmetika-napközit (és további két kozmetikát) üzemeltet. A négy kutyapanzió (380, 420, 420, valamint 800 négyzetméter méretűek 900, 2400, 3000, valamint 4200 négyzetméteres udvarral) az alábbiak: Kutyapanzió és Kutyanapközi Buda, 1116 Budapest, Mesterházi u. 6-8, A két kis napközi egység óbudai kutyakozmetika-napközink: 1036 Budapest, Lajos u. 63, valamint a 6. kerületi kutyakozmetika-napközink: 1064 Budapest, Rózsa u. 94/B. Kutyapanzióink elsősorban telefonon érhetők el, első körben minden esetben itt érdemes érdeklődni, hiszen a kollégák, akik a felvigyázást végzik, tudnak a legpontosabban tájékoztatást adni: Igen, Budapesten és az elővárosokra kiterjedően nyújtunk szállítást, akár szolgáltatáshoz (kutyapanzió, kutyanapközi, kutyakozmetika) kötve, akár önálló jelleggel. Kutyapanzióinkba és kutyanapközijeinkbe a szállítás díja változó, az alábbiak szerint: budai lakcím <> budai panziónk: 3500 Ft irányonként, pesti lakcím <> budai panziónk: 4500 Ft irányonként. Budapesti lakcím <> szentendrei és szigetszentmiklósi panziónk: 4500 Ft irányonként, elővárosi lakcím <> valamennyi panziónk: 4500-5500 Ft, illetve kb. 25 km. felett km-díjköteles (egyeztetés tárgya). Cégünk kutyapanziói és kutyanapközijei egy egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. A kölyökkutyus védőoltásai mindenképpen legyenek beadatva, ezek ugyan rendelőnként minimálisan eltérhetnek, de jellemzően a két kombinált és egy veszettség elleni oltás megléte a feltétel, és ez 4 hónapos korig (legkésőbb) kell, hogy megtörténjen. Amint a védelem fennáll és az állatorvos szerint a kutyus közösségbe kerület, úgy örömmel fogadjuk a kis vendéget. A törvényileg előírt veszettség elleni védelmet kutyapanzióinkban és -napközijeinkben mi is előírjuk, a kombinált oltást pedig mindenképpen javasoljuk elvégeztetni – így áll módunkban fogadni a kis kedvenceket. Szintén javasoljuk az orrba cseppentős, kennelköhögés elleni védőoltás beadatását is (ld. „Mi a tudnivaló a kennelköhögésről?” kérdéskört lejjebb). Mindenképpen kérjük – kötelező jelleggel – a kutyus(ok) oltási könyvét (egyéb esetben útlevelét) magukkal hozni. Ezek igazolják a szükséges oltások meglétét, illetve egyéb, fontos adatot a számunkra, és segítséget nyújtanak a dokumentáció kitöltése során. Örömmel vesszük, ha a kutyus a megszokott nyakörv és pórázzal érkezik, ezeket természetesen – úgy, mint valamennyi egyéb tartozékot – gondosan őrizzük és távozáskor visszaszolgáltatjuk. Ha a kutyusnak saját, megszokott tápja van, amely eltér a Brit Premium, az Acana vagy az Orijen márkáktól, és ezek utóbbiak nem megfelelőek, úgy a tápot is kérjük szépen hozni a vendéggel, amit természetesen szakszerűen tárolunk (hűtünk, esetleg fagyasztunk), és csak a vendég kapja meg. Sokszor vendégek szállítóboxban, párnával, ággyal érkeznek, ezeket a panzióztatás során kérésre rendelkezésre bocsátjuk, de ággyal, pokróccal, játékokkal rendelkezünk. Fontos itt is megjegyezni, hogy idegen környezetben a kutyus akár saját, otthonról hozott tartozékaiban is kárt tehet. Saját játékot, egyéb kedvenc tárgyat szívesen fogadunk, de előfordulhat, hogy – hacsak kifejezett ellentétes kérés a gazditól nem érkezik – a közös játékban ezt mások is használják, esetleg ezáltal megrongálják majd. Amennyiben a vendég bármilyen egyéb ellátásra szorul (így különösképpen gyógyszeres vagy egyéb kezelés), úgy természetesen azt is kérjük magukkal hozni. Három kutyapanziónk és kutyanapközink nyitva tartása munkanapokon reggel 7:00 órától este 20 óráig, hétvégéken, ünnepnapokon reggel 8:00 órától este 20 óráig tart. A nyitva tartáson túlmutatóan – természetesen – kutyapanzióinkban 0-24 órás jelenlét biztosított. Cégünk központi telefonos elérhetősége a 06-1-246-23-06, közpointi e-mail elérhetősége az info@dogmopolite.hu. Mi történik, ha hosszútávú panzióztatásról van szó?
Milyen kedvezményekre vagyok jogosult?
Kutyapanzió: az első kutyus fölött valamennyi további vendég (egy gazditól) kedvezményes díjszabás mellett van elszámolva (6800 Ft helyett 5400 Ft minden további kutyus az első után).
Kutyanapközi: az első kutyus fölött valamennyi további vendég (egy gazditól) kedvezményes díjszabás mellett van elszámolva (5500 Ft helyett 4000 Ft minden további kutyus az első után).
Kutyapanzió időtartama: 2 hét után 10%, 1 hónap után 15% kedvezményre jogosultak a gazdik.
Kutyanapközi rendszeressége: heti minimum 4 alkalom igénybevétele esetén 500 Ft biztosítunk alkalmanként.A fizetés hogyan történik?
Hozhatok tüzelő kutyát?
Külső-belső élősködőkről mit kell tudnom?
Történhet egyéb megbetegedés a panzióztatás vagy napközi során?
Történhet baleset a panzióztatás vagy napközi során?
Esetenként miért lehet piszkosabb a kutya, amikor megkapom?
Miért örül annyira a kutyus, amikor meglát? Talán rosszul érezte magát?
Mi a tudnivaló a sérülésekről?
Mi a tudnivaló a kennelköhögésről?
Hogyan változhat az egészségügyi állapot?
Hogyan változhat a hangulat?
Hogyan változhat a testsúly?
Mi történik új közösségben a kutyusokkal?
Hozhatok emberekre agresszív vendéget?
Hozhatok más kutyákra agresszív vendéget?
Milyen módon történik a közös/elkülönített tartás?
Milyen létesítményekben történik a felügyelet?
Kik felügyelik a kutyákat?
Mit esznek a vendégek?
Hogyan történik a beilleszkedés?
Mi az a szocializáció?
Idült betegséggel élő vendéget is fogadnak?
Lehet látogatni a kutyusokat?
Mi a napi program?
Milyen célt szolgál a panzió, milyet a napközi?
Mi a különbség a Kutyapanzió és a Kutyanapközi között?
Mi a különbség a Kutyanapközi és az Aktív Kutyanapközi között?
Az aktív napközi során kollégáink furgonnal az ügyfél lakcíméről felveszik a vendégeket és kollégánként mintegy 8-10 vendéggel a város szélén, erdőben, tisztáson, réteken, nagy külterületek játszanak, mozognak, ezt követően a kollégák délután a kutyákat haza is szállítják. Ez a szolgáltatás a szállítást tartalmazza.Hol működnek Dogmopolite panziók és napközik?
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szentendre: 2000 Szentendre, Rózsa u. 16.,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szigetszentmiklós: 2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 47.
Kutyapanzió és Kutyanapközi Debrecen: 4033 Debrecen, Kelence u. 90.Hogyan tarthatom a kapcsolatot a távollét alatt?
szentendrei kutyapanziónk: 06-20-311-50-75,
budai kutyapanziónk: 06-20-331-19-25,
szigetszentmiklósi kutyapanziónk: 06-20-311-56-32,
céges központi elérhetőségünk: 06-1-246-23-06.
Természetesen e-mailen is bármikor lehet érdeklődni, honlapunk chat (csevegő) funkcióján keresztül, valamint Facebook oldalainkon:
központi FB oldalunk:
www.facebook.com/Dogmopolite,
szentendrei kutyapanziónk FB oldala: www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioSzentendre,
budai kutyapanziónk FB oldala: https://www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioBuda,
szigetszentmiklósi kutyapanziónk FB oldala: www.facebook.com/DogmopoliteKutyapanzioSzigetszentmiklos.
Ugyanezen oldalakon töltjük fel rendszeres jelleggel a kutyapanziós életképeket is, rendszeres jelleggel.Szállítanak kutyusokat a létesítményekbe/-ből? Mi a díja?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Mi a minimális korhatár?
Milyen oltásokra van szükség?
Mit hozzak magammal a panzióba?
Mik a nyitva tartások?
Kozmetikáinkkal egybekötött kutyanapközijeink nyitva tartása hétköznapokon reggel 9:00 órától este 19 óráig tart, szombaton reggel 9:00 órától délután 15:00 óráig.Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a kutyapanziókkal, kutyanapközikkel?
Kutyapanzióink és kutyanapközijeink az alábbi mobiltelefonos elérhetőségeken közvetlen elérhetők:
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szentendre: 06-20-311-50-75,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Buda: 06-20-331-19-25,
Kutyapanzió és Kutyanapközi Szigetszentmiklós: 06-20-311-56-32.
Két kozmetikánk is üzemel napköziként, ezek Óbudán és a belvárosban (6. kerület) találhatók.
Óbudai kozmetika-napközink elérhetősége: 06-1-426-00-70,
6. kerületi kozmetika-napközink elérhetősége pedig 06-1-720-52-81.
Utóbbiak a szalonok vonalas elérhetőségei, emellett minden egyes kozmetikus kollégának saját mobilos elérhetősége van, ezek a Kapcsolat menüpontban, illetve honlapunk legalján láthatók. Esetenként javasoljuk ezek használatát, mert ha a szárítóberendezések működésben vannak, akkor nem azonnal hallják a kollégák a csengetést.
A fentiek mellett honlapunkon a csevegő (chat) funkcióval, illetve az űrlapok segítségével is felveheti a kapcsolatot, kérhet ajánlatot, illetve ezeken be is jelentkezhet szolgáltatásra.
Kutyakozmetikáinkban – ezáltal pont a rendszeres kozmetikai kezelés fontosságára felhívva a figyelmet – hűségkártyát biztosítunk minden kedves vendégünknek. Ezekbe minden kezelés után beragasztunk egy matricát; minden ötödik látogatás után 25% kedvezményre jogosult a kedves gazdi a következő kezelés díjából. Igen, kutyakozmetikai szalonjainkban a bankkártyás fizetés lehetséges. Emberekre agresszív vendégeket csak akkor áll módunkban fogadni, ha a kezelés megkezdése során kiderül, hogy adott kutyakozmetikus kollégánkra a kutya mégsem a megszokott agresszivitást tanúsítja – ilyenre már számtalan példa volt, egy próbát mindenképpen megérhet. Tekintettel arra, hogy bizonyos kutyakozmetikáink napköziként is működnek, ezért mindenképpen preferáljuk azokat a vendégeket, akik a többi kutyussal jól jönnek ki – nem utolsósorban azért is, mert kollégáink kutyái is sokszor a kutyakozmetikák oszlopos tagjai, „munkatársai”. A preferencia azonban nem jelenti azt, hogy nem lehetne hozni hozzánk más kutyákra agresszív vendéget – általában ezt is megoldjuk, de mindenképpen kérjük, hogy ezt még az érkezés előtt, lehetőleg bejelentkezéskor szíveskedjenek jelezni. Vannak ügyfelek, akik kifejezetten kutyakiállításra készíttetik fel nálunk kutyáikat. Az ilyen munkák lényegesen hosszabb ideig tartanak, hiszen a végeredménynek annyira tökéletesnek kell lennie, hogy a kutyus az első helyezést megszerezze – erre már számtalan példa is volt és nagyon büszkék vagyunk rá! Bizonyos esetekben, különösképpen, ha már csomós, elhanyagoltabb a bunda, akkor sajnos bontással kezdődik a kozmetikázás – ez lehet fél óra, de lehet egy 2-3 órás művelet is – szőrzettől függően akár ennél hosszabb. Sokszor ezt jól tűrik a kutyusok de vannak helyzetek, amikor már fájhat nekik – így ez a lépés (vagy a szőrzet lenyírása e helyett) gazdi döntése. Az erősen csomós, vastag szőrzet bontása nagyon időigényes, ezért is kérhetünk – bionyos esetekben – felárat ezért a munkáért. Babafoglalkozásnak nevezzük azt az első foglalkozássorozatot, amelynek keretén belül hozzászoktatjuk a kis újoncot a kozmetikához, az asztalhoz, a kozmetikus kollégához, a felszerelésekhez és magához a nyírási folyamathoz. Ez elengedhetetlen része annak, hogy a későbbiekben nyugodtan, magabiztosan álljon az asztalon és hagyja a kezelés lebonyolítását. A fogkő nagyban befolyásolja az alábbi betegségek, kellemetlen mellékhatások kialakulását: rossz lehelet, ínygyulladás, fogágygyulladás, majd a fogak elvesztése. A fogkőeltávolítást altatásban szokták végezni kutyusainkon, ami nagy megterhelést jelent számukra. Ausztriában azonban feltaláltak egy olyan fogtisztító eszközt kedvenceiknek, amely ultrahang előállítására képes. Az ultrahang alkalmazása prevenciós hatású a fogbetegségek kialakulásában. A komponens fogkrém segítségével mikrobuborékok képződnek, amik meglazítják a fogkő szerkezetét. Az ultrahang-energia 12 mm mélyre hatol a fogíny alá, ahol elpusztítja a baktériumokat és stimulálja a szöveteket. Mivel nem altatásban vagy bódításban végezzük a fogkő-eltávolítást, ezért csak olyan kutyust tudunk kezelni, akik nyugodtak, barátságosak. A súlyos fogazati állapotú kedvenceket sajnos nem tudjuk ellátni, ugyanakkor felismerésükben segítséget nyújtunk. A fogtisztító eszköz nem zúg, nem rezeg, a kezelés teljes mértékben fájdalommentes. Cégünk büszke arra, hogy a világpiacon elérhető legjobb termékekkel dolgozik. Itt nem csak maga a kozmetikák korszerű kialakítására, elrendezésére és berendezési tárgyaira gondolunk, hanem kifejezetten a kozmetikai gépekre (asztalok, szárítók, vízkicsapatók, nyírógépek, gépfejek, ollók és egyéb kiegészítők), hanem – talán még fontosabb – a legjobb samponokat, kondícionálokat és balzsamokat is alkalmazzuk: legyen az Espree (USA), Double K (USA) vagy Chris Christensen (USA), minden bőrtípusra a legjobbat kínáljuk. Az eü (egészségügyi)-nyírás egy rövidített program az ütemezett teljes, vagy generál kozmetikázások között. Ez jellemzően az alábbiakat tartalmazza: karomvágás, tappancs szőr vágás, szem előtti szőr vágás, végbélnyílás körüli szőr vágás, bűzmirigy tisztítás, fülszőr kiszedés, tisztítás. A nyírást nyírógéppel, motorral meghatott eszközzel végezzük, míg a trimmelést kézi erővel, egy trimmelő „késsel”. Az utóbbi egy tépéses eljárás, jellemzően aljszőr eltávolítására, illetve bizonyos fajták esetén a fedőszörzet ritkítására, rövidítésére, „beállítására”. Nyírni minden kutyafajtát „lehet”, de trimmelni jellemzően (a teljesség igénye nélkül) a szálkásszőrű tacskót, skót terriert, drótszűrő foxit, spánielt, snauzereket, szettereket szoktunk. Alapvetően igen, nyitottak vagyunk mindent kozmetikázni, aminek szőre van. A részletekről ugyanakkor mindenképpen kérnénk, hogy kollégáinkkal egyeztessenek előre a megadott elérhetőségeken. Jelenleg két kozmetikánk fogad napközis vendégeket nyitva tartása alatt, ezek a 3. kerületi (óbudai), valamint a 6. kerületi (belvárosi) szalonunk. A kozmetikus kollégák a kutyakozmetikai kezelések között játszanak a kutyákkal, illetve a vendégeknek lehetőségük van egymást is szórakoztatni az esetleges otthoni unalom vagy semmittevés, esetleg rongálás és ugatás helyett. Általában 12 hetes kort szoktak javasolni kollégáink; a kölyökkutyus védőoltásai mindenképpen legyenek beadatva, ezek ugyan rendelőnként minimálisan eltérhetnek, de jellemzően a két kombinált és egy veszettség elleni oltás megléte a feltétel, és ez 4 hónapos korig (legkésőbb) kell, hogy megtörténjen. Amint a védelem fennáll és az állatorvos szerint a kutyus közösségbe kerület, úgy örömmel fogadjuk a kis vendéget, azaz megkezdődhet a „babafoglalkozás”, értsd: a kozmetikai kezelésekhez való szoktatás. Előnyös, ha a megszokott nyakörvet és pórázt megkapjuk. Szintén fontos lehet az oltási könyv egy nem kívánt baleset esetére, illetve a hűségkártya, hogy beragaszthassuk a matricát, amellyel minden ötödik látogatás után 25% kedvezményre jogosult a kedves gazdi. Előfordulhat, hogy bizonyos körülmények miatt a gazdik nem tudják elszállítani, elhozni kutyájukat kozmetikánkba. Szívesen segítünk! A szállítás díja Buda<>Buda és Pest<>Pest viszonylatban 3500 Ft, Buda<>Pest viszonylatban pedig 4500 Ft irányonként. Kutyakozmetikáink nyitva tartása reggel 9:00 órától este 19 óráig tart, szombaton reggel 9:00 órától délután 15:00 óráig. Ezektől – esetenként – foglalások, lefoglaltság, csúcsszezon esetén – lehetnek eltérések. Kérem, ilyenkor elérhetőségeink egyikén keressen minket. Köszönjük! Jelenleg négy helyszínen nyújtunk magas színvonalon kutyakozmetikusi szolgáltatásokat, amelyek: Cégünk központi telefonos elérhetőség a 06-1-246-23-06, központi e-mailes elérhetősége az info@dogmopolite.hu. Milyen kedvezményekre vagyok jogosult?
Lehet kártyával is fizetni?
Hozhatok tüzelő kutyát?
Hozhatok emberekre agresszív vendéget?
Hozhatok más kutyákra agresszív vendéget?
Miért lehet feláras a kiállításra való felkészítés?
Miért lehet felár a bontás, illetve az elhanyagolt állapot?
Mi az a babafoglalkozás?
Hogyan működik a fogkő-eltávolítás?
Hogyan működnek a hűségpontok?
Milyen gépeket, samponokat használnak?
Mi az eü-nyírás?
Mi a különbség a nyírás és a trimmelés között?
Hozhatok cicát és egyéb kisállatot is?
Működnek a kozmetikák napköziként is?
Mi a minimális korhatár?
Mit hozzak magammal a kutyakozmetikába (a kutyán kívül)?
Szállítanak kutyusokat a kutyakozmetikákba/-ből?
Mik a kutyakozmetikák nyitva tartása?
Hol működnek Dogmopolite kutyakozmetikák?
Budai (1024 Budapest, Fillér u. 16.) kozmetikánk: 06-1-315-00-66. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 400 72 80 (Kinga), 06 (20) 311 54 99 (Anna), 06 (20) 279 48 00 (Melinda).
Óbudai (1036 Budapest, Lajos u. 63.) kozmetika-napközink: 06-1-426-00-70. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 286 28 26 (Saci), 06 (20) 318 55 49 (Veronika), 06 (20) 400 68 90 (Klaudia).
Belvárosi (1064 Budapest, Rózsa u. 94/B.) kozmetika-napközink: 06-1-720-52-81. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 531 76 10 (Teréz), 06 (20) 400 68 90 (Klaudia).
Zuglói (SUGÁR - 1148 Budapest, Örs vezér tere 24.) kozmetikánk: 06-1-613-20-50. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 268 91 00 (Szilvia), 06 (20) 268 99 61 (Klaudia). Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a kutyakozmetikákkal?
Budai (1024 Budapest, Fillér u. 16.) kozmetikánk elérhetősége: 06-1-315-00-66. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 400 72 80 (Kinga), 06 (20) 311 54 99 (Anna), 06 (20) 279 48 00 (Melinda).
Óbudai (1036 Budapest, Lajos u. 63.) kozmetika-napközink elérhetősége: 06-1-426-00-70. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 286 28 26 (Saci), 06 (20) 318 55 49 (Veronika), 06 (20) 400 68 90 (Klaudia).
Belvárosi (1064 Budapest, Rózsa u. 94/B.) kozmetika-napközink elérhetősége: 06-1-720-52-81. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 531 76 10 (Teréz), 06 (20) 400 68 90 (Klaudia).
Zuglói (SUGÁR - 1148 Budapest, Örs vezér tere 24.) kozmetikánk elérhetősége: 06-1-613-20-50. Amennyiben foglalt vagy a berendezések miatt a kollégák nem hallják, úgy az alábbi mobilelérhetőségeken várjuk hívását: 06 (20) 268 91 00 (Szilvia), 06 (20) 268 99 61 (Klaudia).
A fentiek mellett honlapunkon a csevegő (chat) funkcióval, illetve az űrlapok segítségével is felveheti a kapcsolatot, kérhet ajánlatot, illetve ezeken be is jelentkezhet szolgáltatásra.
A séták lemondása az ütemezett séták előtti napon, 17 óráig lehetséges. Ez utáni lemondás esetén a sétáltatás teljesítettnek minősül. Ezen a ponton kérjük szépen megértésüket, hiszen a sétáltató kollégák ebből a munkából élnek, be vannak táblázva és egy ilyen lemondás sajnos üresjárattal jár. Magától értetődik, hogy vis major, egyéb, előre nem látott események miatti, ezen határidő után történő lemondások esetében rugalmasak és elnézőek vagyunk. A fizetési a sétáltató kollégának közvetlen, készpénzben vagy bankkártyával történik, hetente vagy havonta előre. Vállalati számlaigény esetén kérjük, lépjen kapcsolatba velünk cégünk központi elérhetőségén. A honlapunkon feltüntetett sétáltatási díjak a sétáltatási alapárak, amelyek – egyes kivételtől eltekintve – a Hungária-Róbert Károly-Könyves Kálmán krt. által lerajzolt kör (ideértve annak budai „folytatását”) belüli területre vonatkoznak. Ezen kívül eső területekre jellemzően mintegy 100 Ft / km távolsági, illetve „utazás” felárat számolunk fel alkalmanként. A sétáltatás előtt és után a kollégák (idejük függvényében) örömmel állnak az ügyfél rendelkezésére apróbb feladatok elvégzésére, amelyre a napközbeni távollétük alatt a házban, a körül szükség lehet – ez lehet a sétáltatott állatok vagy további állatok ellátása, etetése, itatása, egyéb játék, illetve apróbb, a házbeli teendők elvégzése. Természetesen, hiszen nekik is szükség van a megszokott mozgásra, szagokra, ingerekre. Természetesen más kutyákkal való találkozás a közterületen minden esetben fokozott figyelmet igényel a kollégától, és – magától érthető módon – ez a közös szaglászásnál, üdvözlésnél meg is áll, így egyéb „veszélyt” nem jelenthet egy ivaros kannal való találkozás sem. Extrém ritka jelenség, hiszen az esetek 99,9%-ában a megszokott sétáltató kolléga viszi a megszokott kutyust a megszokott útvonalon. Nagyon ritka, hogy bármilyen baleset történik, ez mindeddig csak összetűzés lehetett másik kutyákkal, amit azonban a kollégák rend szerint nagyon jól és magabiztosan kezelnek. A sétáltatás már önmagában, normál esetekben is kihívásokkal járhat, hiszen közterületen történik, ahol bárki, bármi szembe jöhet. Más kutyákra agresszív vendéget ugyan sétáltatunk, de emberekre agresszív kutyáknál nagyon meg kell válogatni, hogy a kutya súlya, temperamentuma alapján a megbízást tudjuk-e vállalni. Ilyen esetekben mindig javaslunk egy próbasétát, akár a gazdival közösen, amely során kiderül, hogy a sétáltatási megbízás hosszú távon – mind a sétáltatóra, mind a kutyára, mind a járókelőkre nézve – biztonságosan végezhető. A legtöbb esetben – a szolgáltatás természetéből fakadóan – a gazdi nincs otthon, amikor a kolléga megérkezik és felveszi a kutyust a sétákhoz. Az ügyfelek ilyen esetben kulcsot biztosítanak számunkra. A kulcsokat biztonságosan tároljuk, ahhoz a sétáltató személyén kívül más nem fér hozzá. A kulcs átadásához természetesen teljes körű dokumentációval rendelkezünk, illetve a Megrendelőlapon rögzítjük a bejutási instrukciókat (riasztó, biztonsági zárak, esetlegesen egyéb teendők). Minden esetben törekszünk arra, hogy ugyanaz a kolléga sétáltasson egy-egy kutyát. Előfordulhat ugyanakkor olyan ütemezés, rendszerességi igény is, hogy egy kutyát két kolléga felváltva sétáltatja. Ilyen esetben a gazdi mindkét kollégát már a kutyasétáltatási megbízás legelején megismeri, a szolgáltatás menetében eltérést, különbséget nem észlel. A kutyák sétáltatását többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak, korábban menhelyeken is sokan segítettek, önkénteskedtek. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. A séták előtt, alatt, után egyaránt rendelkezésére áll a sétáltató kollégánk közvetlen telefonos elérhetősége, illetve a sétáltató kollégáinkat koordináló munkatárs elérhetősége. Mind emellett céges központi telefonszámunkon (06-1-246-23-06) is fogadjuk megkeresését. Ritka az olyan lehetőség, hogy két közeli címről tudna a sétáltató kolléga több kutyát is egyszerre sétáltatni – bár előfordulhat. Jellemzően azonban kijelenthető, hogy egyszerre csak a megbízó kutyusa, kutyusai vannak jelen a sétánál. Van rá példa, hogy akár egy ügyféltől is megosztva kell a kutyusokat sétálni vinni, pl. azért, mert nem jönnek ki jól egymással vagy különböző sétáltatási (időben, hosszban) igényekkel rendelkeznek. Ennek természetesen semmi akadálya. A kutya fajátjának, korának, temperamentumának, mozgásigényének függvényében az alkalmankénti sétáltatás időhossza erősen változó – jellemzően 30 perc és 120 perc között mozog alkalmanként. A megbízás során természetesen ez az időigény változhat lefelé és felfelé is egy-egy kutyánál. A szükséges oltások kérdésköréből adódóan a minimális korhatár kb. 4 hónapos kor – ekkorra már, feltéve, hogy a kutyus időben megkapta valamennyi szükséges oltását – nincs egészségügyi kockázata a kültéri sétáknak. Magától értetődően fontos is, hogy a rendszeres sétákat megkezdjük, hiszen ennek számtalan pozitív hatása van a kutya egészséges fejlődésére (ld. Kutyasétáltatás menüpont, illetve kérdéskör). A sétákat meg is kezdhetjük, amint a kölyökkutyus védőoltásai be lettek adva. Ezek ugyan rendelőnként minimálisan eltérhetnek, de jellemzően a két kombinált és egy veszettség elleni oltás megléte a feltétel, és ez 4 hónapos korig (legkésőbb) kell, hogy megtörténjen. Amint a védelem fennáll és az állatorvos szerint a kutyus közösségbe kerület, utcára is mehet, úgy örömmel fogadjuk a sétáltatási megbízást. A séták során fontos, hogy nálunk legyen a kutya útlevele, de annak legalább fénymásolata, esetlegesen digitális fényképe, hiszen közterületen közlekedünk vele. Emellett természetesen szükségünk lesz a nyakörvre, pórázra, tekintettel arra, hogy közterületen ez is kötelező. Ha szükséges, pl. tömegközlekedés esetén, a szájkosárra is igényt tartunk (sajnos igen, még ha soha nem is harapott meg senkit a kutya). A kutyák szellemi és fizikai stimulációra szorulnak, hiszen számtalan viselkedési probléma, mint például a rágás, ugatás, ásás stb. az unalom, elszigeteltség és elégtelen mozgásból adódik. Bebizonyított tény, hogy a testi gyakorlat és az azzal kapcsolatos szellemi ösztönzés kedvező hatással van ezekre a problémákra. A brit NOAH (National Office of Animal Health – Országos Állategészségügyi Intézet) és számos világszínvonalú szakintézmény szerint a napi séta és mozgás létfontosságú kutyája egészségének megőrzéséért, valamint szellemi és fizikai kiegyensúlyozottságáért. A mozgás nemcsak javítja kutyája kényelmét, de depresszió- és túlsúlyosság-megelőző, izomépítő, segítségével kutyusa mentes lesz az ízületi problémáktól, javít a viselkedési szokásokon és a szív állapotán. Kutyasétáltató kollégáink a szolgáltatás jelleméből adódóan a rendszeres sétákra vannak „beállva” – mindez azért is van így, mert a sétáltatási megbízásokból élnek meg, nem az otthonülésből, márpedig ad-hoc jellegű sétákkal nagyon nehéz lenne megtölteni egy napot, sőt, öt napot egy héten, ráadásul hétről hétre. Ezért, amikor csak tudjuk, rendszeres szolgáltatás keretében szerződünk ügyfeleinkkel. Legtöbbször napközbeni sétáltatásról beszélünk, hiszen ebben az időszakban nincsenek otthon a gazdik, illetve van szüksége a kutyának a sétára, sétákra. A szolgáltatást reggel 7 és este 20-21 óra között vállaljuk, a legtöbb megbízás ugyanakkor 11 és 15 óra közé esik. Bár a legtöbb sétáltatási nap hétköznap, természetesen hétvégén is nyújtunk sétáltatási szolgáltatást. Maga a sétáltatás útvonala legtöbbször a gazdi által kijelölt, illetve a kutya által megszokott útvonal – ettől természetesen esetenként (kérésre vagy kényszerből) eltérhetünk. Ami a területi kiszolgálást illeti: jellemzően ott sétáltatunk, ahová városi tömegközlekedéssel viszonylag kényelmesen el tudnak jutni kollégáink – itt gyakorlatilag Budapest teljes területe, esetenként az elővárosok a fővároshoz közelebb eső részeit is értjük. Cégünk ügyfélnél szolgáltatást teljesítő munkatársai egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. Ha úgy döntene, hogy kutyasétáltatási szolgáltatást venne igénybe cégünktől, úgy elsősorban hívását (06-1-246-23-06), illetve e-mailes megkeresését várjuk (info@dogmopolite.hu). Emellett honlapunkon megtalálható szolgáltatási űrlap kitöltésével is elküldheti nekünk igényét. Legfontosabb kérdéseink mindig az alábbiak: Milyen kutyus számára? Milyen címen? Mely napokon? Adott napokon hány órakor? Alkalmanként mennyi időre? A szolgáltatás megkezdését követően közvetlen kapcsolatban áll majd sétáltató kollégánkkal, illetve a sétáltató kollégákat koordináló kollégánkkal az esetleges változtatások, egyéb igények feldolgozása érdekében.A lemondás/módosítás hogy történik?
A fizetés hogyan történik?
Az ár hogyan változik régiónként?
A sétáltatáson kívül más, apró feladatokat is elvégeznek?
Sétáltatnak tüzelő kutyát?
Történhet baleset a sétáltatás során?
Sétáltatnak más kutyákra vagy emberre agresszív kutyát?
Mi történik, ha nem vagyok otthon, hogy beengedjem a sétáltatót?
Mindig ugyanaz az ember sétáltatja a kutyámat?
Kik sétáltatják a kutyákat?
Hogyan tartom a kapcsolatot a séták során?
Egyszerre hány kutyát sétáltatnak?
Mi a minimális és maximális sétáltatási időhossz?
Mi a minimális korhatár?
Milyen oltásokra van szükség?
Mit kell a kutyussal adni a séták során?
Milyen célt szolgál a sétáltatási szolgáltatás?
Egyszeri vagy rendszeres a szolgáltatás?
Milyen időszakban lehet sétáltatást kérni?
Hol nyújtanak sétáltatási szolgáltatást?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Hogyan vegyem fel a kapcsolatot a céggel sétáltatási igény esetén?
A felvigyázás lemondása az ütemezett felvigyázási feladat előtti napon, 17 óráig lehetséges. Ez utáni lemondás esetén a felvigyázás teljesítettnek minősül. Ezen a ponton kérjük szépen megértésüket, hiszen a kollégák ebből a munkából élnek, be vannak táblázva és egy ilyen lemondás sajnos üresjárattal jár. Magától értetődik, hogy vis major, egyéb, előre nem látott események miatti, ezen határidő után történő lemondások esetében rugalmasak és elnézőek vagyunk. A fizetési a felvigyázó kollégának közvetlen, készpénzben vagy bankkártyával történik, hetente vagy havonta előre. Vállalati számlaigény esetén kérjük, lépjen kapcsolatba velünk cégünk központi elérhetőségén. A honlapunkon feltüntetett felvigyázási díjak alapárak, amelyek – egyes kivételtől eltekintve – a Hungária-Róbert Károly-Könyves Kálmán krt. által lerajzolt kör (ideértve annak budai „folytatását”) belüli területre vonatkoznak. Ezen kívül eső területekre jellemzően mintegy 100 Ft / km távolsági, illetve „utazás” felárat számolunk fel alkalmanként. A felvigyázás előtt, alatt és után a kollégák (idejük függvényében) örömmel állnak az ügyfél rendelkezésére apróbb feladatok elvégzésére, amelyre a napközbeni távollétük alatt a házban, a körül szükség lehet – ez lehet a további állatok ellátása, etetése, itatása, egyéb játék, illetve apróbb, a házbeli teendők elvégzése. Kollégáink munkájáért 100%-os felelősséget vállalunk. Cégünk történetében, több tízezer napnyi otthoni felvigyázást követően is büszkén kijelenthetjük, hogy kárt senkinek nem okoztunk otthonában. Ennek ellenére rendelkezünk egy 10 millió Ft összegű szakmai felelősség-biztosítással ilyen esetleges problémák kezelésére is. A legtöbb esetben – a szolgáltatás természetéből fakadóan – a gazdi nincs otthon, amikor a kolléga megérkezik. Az ügyfelek ilyen esetben kulcsot biztosítanak számunkra. A kulcsokat biztonságosan tároljuk, ahhoz a felvigyázást végző személyén kívül más nem fér hozzá. A kulcs átadásához természetesen teljes körű dokumentációval rendelkezünk, illetve a Megrendelőlapon rögzítjük a bejutási instrukciókat (riasztó, biztonsági zárak, esetlegesen egyéb teendők). Minden esetben törekszünk arra, hogy ugyanaz a kolléga végezze a felvigyázást egy-egy kutyánál. Előfordulhat ugyanakkor olyan ütemezés, rendszerességi igény is, hogy egy kutyát két kolléga felváltva látja el. Ilyen esetben a gazdi mindkét kollégát már a felvigyázási megbízás legelején megismeri, a szolgáltatás menetében eltérést, különbséget nem észlel. A kutyák felvigyázását többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak, korábban menhelyeken is sokan segítettek, önkénteskedtek. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. A felvigyázás előtt, alatt, után egyaránt rendelkezésére áll a felvigyázó kollégánk közvetlen telefonos elérhetősége, illetve a sétáltató, felvigyázó kollégáinkat koordináló munkatárs elérhetősége. Mind emellett céges központi telefonszámunkon (06-1-246-23-06) is fogadjuk megkeresését. A kutya fajátjának, korának, temperamentumának, mozgásigényének függvényében az alkalmankénti felvigyázás időhossza erősen változó – jellemzően 120 perc és 4 óra között mozog alkalmanként. A megbízás során természetesen ez az időigény változhat lefelé és felfelé is egy-egy kutyánál. Az otthoni felvigyázás célja, hogy a kutyussal akkor is legyen valaki, ha a gazdi nem tud, és valamilyen oknál fogva a kutyanapközibe történő beadás nem megoldható. A kutya nem unatkozik, nem ugat, nem rongál, ha valaki van vele, emellett a felvigyázások sétákat és egyéb, kért ház körüli teendőket is tartalmaznak. Bebizonyított tény, hogy a testi gyakorlat és az azzal kapcsolatos szellemi ösztönzés kedvező hatással van bizonyos a problémákra. A brit NOAH (National Office of Animal Health – Országos Állategészségügyi Intézet) és számos világszínvonalú szakintézmény szerint a napi séta és mozgás létfontosságú kutyája egészségének megőrzéséért, valamint szellemi és fizikai kiegyensúlyozottságáért. A mozgás nemcsak javítja kutyája kényelmét, de depresszió- és túlsúlyosság-megelőző, izomépítő, segítségével kutyusa mentes lesz az ízületi problémáktól, javít a viselkedési szokásokon és a szív állapotán. A kétórás felvigyázás egy, a négyórás felvigyázás két sétát automatikusan tartalmaz – hacsak nem rendelkezik másképpen a gazdi. Alapvetően a kollégák bármilyen időbeosztást, fizikai aktivitást tudnak ütemezni a kért időszakon belül. Mindez a kutya korától, fajtájától, temperamentumától, mozgásigényétől függ. Kutyafelvigyázó kollégáink a szolgáltatás jelleméből adódóan a rendszeres megbízásokra vannak „beállva” – mindez azért is, mert a sétáltatási, felvigyázási megbízásokból élnek meg, nem az otthonülésből, márpedig ad-hoc jellegű megbízásokból nagyon nehéz lenne megtölteni egy napot, sőt, öt napot egy héten, ráadásul hétről hétre. Ezért, amikor csak tudjuk, rendszeres szolgáltatás keretében szerződünk ügyfeleinkkel. A szolgáltatást legtöbb esetben reggel 7 és este 20-21 óra között vállaljuk, a megbízások zöme ugyanakkor 11 és 15 óra közé esik. Bár a legtöbb felvigyázási nap hétköznap, természetesen hétvégén is nyújtunk felvigyázási szolgáltatást. 24 órás, ottalvós felvigyázás esetén is állunk ügyfeleink rendelkezésére. Jellemzően ott végzünk otthoni felvigyázást, ahová városi tömegközlekedéssel viszonylag kényelmesen el tudnak jutni kollégáink – itt gyakorlatilag Budapest teljes területe, esetenként az elővárosok a fővároshoz közelebb eső részeit is értjük. Cégünk ügyfélnél szolgáltatást teljesítő munkatársai egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. A kutyafelvigyázás alatt cégünk az ügyfélnél történő, otthoni felvigyázást érti. Emellett természetesen kutyanapközijeinkkel is állunk rendelkezésükre, hiszen itt – ha a kutyus már mehet közössége – sokkal több inger éri, több barátra tesz szert, többet mozog és többet játszik. Ha úgy döntene, hogy otthoni felvigyázási szolgáltatást venne igénybe cégünktől, úgy elsősorban hívását (06-1-246-23-06), illetve e-mailes megkeresését várjuk (info@dogmopolite.hu). Emellett honlapunkon megtalálható szolgáltatási űrlap kitöltésével is elküldheti nekünk igényét. Legfontosabb kérdéseink mindig az alábbiak: Milyen kutyus számára? Milyen címen? Mely napokon? Adott napokon hány órakor? Alkalmanként mennyi időre? A szolgáltatás megkezdését követően közvetlen kapcsolatban áll majd felvigyázó kollégánkkal, illetve a felvigyázó kollégákat koordináló kollégánkkal az esetleges változtatások, egyéb igények feldolgozása érdekében.A lemondás/módosítás hogy történik?
A fizetés hogyan történik?
Az ár hogyan változik régiónként?
A felvigyázáson kívül más, apró feladatokat is elvégeznek?
Történhet kár a felvigyázási munka során?
Hogy jut be a kolléga otthonomba?
Mindig ugyanaz az ember végzi a felvigyázást?
Kik végzik a felvigyázási munkát?
Hogyan tartom a kapcsolatot a felvigyázás során?
Mi a minimális és maximális időhossz?
Milyen célt szolgál az otthoni felvigyázás?
Viszik sétáltatni is a felvigyázás alatt a kutyát?
Egyszeri vagy rendszeres a szolgáltatás?
Milyen időszakban lehet felvigyázást kérni?
Hol nyújtanak felvigyázási szolgáltatást?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Mi a kutyafelvigyázás és kutyanapközi közötti különbség?
Hogyan vegyem fel a kapcsolatot otthoni felvigyázási igény esetén?
A kiképzési egység lemondása az ütemezett kiképzési időpont előtti napon, 17 óráig lehetséges. Ez utáni lemondás esetén a kiképzési alkalom teljesítettnek minősül. Ezen a ponton kérjük szépen megértésüket, hiszen a kollégák ebből a munkából élnek, be vannak táblázva és egy ilyen lemondás sajnos üresjárattal jár. Magától értetődik, hogy vis major, egyéb, előre nem látott események miatti, ezen határidő után történő lemondások esetében rugalmasak és elnézőek vagyunk. A fizetési a kiképző kollégának közvetlen, készpénzben vagy bankkártyával történik, alkalmanként, hetente vagy havonta. Vállalati számlaigény esetén kérjük, lépjen kapcsolatba velünk cégünk központi elérhetőségén. A honlapunkon feltüntetett háznál képzési díjak alapárak, amelyek – egyes kivételtől eltekintve – a Hungária-Róbert Károly-Könyves Kálmán krt. által lerajzolt kör (ideértve annak budai „folytatását”) belüli területre vonatkoznak. Ezen kívül eső területekre jellemzően mintegy 100 Ft / km távolsági, illetve „utazás” felárat számolunk fel alkalmanként. A legtöbb kiképzési módozatnál 60-90 perc szokott lenni egy oktatási egység kutyánként – tapasztalatok szerint ennyi az az idő, amelyet a kutya koncentrálni, anyagot befogadni képes. Sokszor kapjuk ezt a kérdést, de általában csak az első konzultációval lehet megmondani, rosszabb esetben megbecsülni. Előfordul, hogy egy telefonon történő tanácsadást követően a gazdi a problémát egyszerűen magától is megoldja, de előfordulhatnak összetett, hosszú, kitartó, konzekvens magaviselet mellett is csak hónapok kemény munkájával megoldható problémák, kihívások. Minden esetben a lehető legpontosabban meg próbáljuk becsülni a szükséges időt, alkalmak számát. Tegyük hozzá azt is, hogy döntően befolyásolja a kiképzés időtartamát és sikerét a gazdi hozzáállása, szorgalma nem csak a kiképzés során, hanem leginkább azt követően. Kiképző kollégáink végzett, diplomás kutyakiképzők, habilitációs kiképzők. Többéves kutyás tapasztalattal rendelkező, kutyákat szerető, saját kutyát évek óta tartó, lelkes állatrajongó kollégák. Legtöbbjük rendszeres résztvevője továbbképzéseknek, kutyás programoknak. Legtöbbjük kutyás sportot űznek, így pl. Canicross, Dogtrailing, vagy egyéb, kutyás kirándulások szervezői, résztvevői, versenyek résztvevői, előadások és szemináriumok szervezői. Természetesen, kiképző kollégáink, amikor csak tudnak, telefonon is állnak ügyfeleink rendelkezésére amolyan gyorssegély, gyors tanácsadás formájában. Minden alkalommal bízunk benne, hogy ez egy esetleges gyümölcsöző, hosszú távú munkakapcsolat elengedhetetlen része. A kiképzés tartós sikeréhez a gazdik megfelelő kiképzése elengedhetetlen. Kollégánk a gazdiknak mind elméletben (etológia, következetesség, nevelési irányelvek, állattartás módja, fokozatosság stb.), mind gyakorlatban (engedelmesség nevelése, szoktatás, játék, kapcsolat megalapozása és fenntartása a kutyussal, szocializálás stb.) hatásos és bevált tanácsot adnak a kiképzés által elért eredmények tartósságáért. Szakmai tanácsadást első körben telefonon is szívesen adnak kiképző kollégáink. Mindazonáltal javasoljuk a személyes találkozót (amikor csak földrajzilag lehetséges), hiszen csak így ismerhetjük meg a gazdit, igényeit és legfőképpen a kutyát. Szakmai tanácsadást rengeteg témában szoktunk nyújtani, elkezdve a szobatisztaságra neveléstől a helyes sétáltatáson át egészen az egyéni kompetenciák elsajátításáig. A szakmai tanácsadás természetesen egy sikeres kiképzési kurzus elengedhetetlen része is – itt mérjük fel, hogy pontosan mit is szeretne a gazdi elérni, mennyi idő alatt, mik a reális (és kevésbé) reális célkitűzések és következetesen mi a teendő, hosszú távon, hogy a megtanult anyag maradandó legyen. Noha a kiképzés leghatékonyabb módszere a privát tréning, bizonyos kiképzési tematikákban hatékony lehet a csoportos kiképzés, és ha a létszám egy adott időpontra összeáll, úgy örömmel állunk csoportos képzésben is az ügyfelek rendelkezésére; ezek elsősorban a városi kutyaoktatás, illetve a kommunikációfejlesztés. Jelenleg a klasszikus, kutyaiskolai elrendezésben cégünk nem kínál oktatási programot. A kutyaterapeuta, avagy terápiás foglalkozás kipróbált és tesztelt pszichológiai elvek szerint a kutya és gazdija előnyére módosítani próbálja a kutya viselkedését. A terápia sikeres lefolytatásához pontos és helytálló pszichológiai és általános szakmai kutyaismeretekre van szükség. Gyakran éppen ezek vagy hasonló kérdések merülnek fel a gazdikban: Hasonló, leginkább neurotikai, agresszivitási, engedelmességi, étkezéssel és anyagcserével kapcsolatos, szexuális, sétáltatási és egyéb „rendellenességekre” próbálunk fényt deríteni és ezeket hatékonyan, a gazdi és kutyája maximális elégedettségére kezelni. A kutyák kommunikációja rendkívül összetett folyamat, a helyes értelmezéshez ismerni kell a gazdinak nem csupán saját, de a környezetében lévő kutyák testbeszédét is. Ennek elsajátításában sokat segíthet, ha a gazdi tudja, mire kell figyelnie. A kutya viselkedésére nem csak az adott szituáció van hatással, személyiségére nagyban kihat az előélete is – hogy milyen ingerek érték kölyök és fiatal korában, negatív és pozitív tapasztalatok; ezek mind eltérő módon hatnak egy kutya személyiségfejlődésére. A kutyáknak is tanulniuk kell a kommunikációt fajtársaikkal, amihez interakciókra van szükségük. Ebben tudunk mi segíteni Önnek és kutyájának. A városi kutyák életének csak egy kis részét teszi ki a parkban, futtatóban történő játék vagy séta. Mindennapjai során egy kutya sokszor kerül olyan helyzetbe, amely számára ismeretlen, idegen vagy félelmetes; az ilyen helyzetek jelentette kihívások egyedül nem mindig leküzdhetők számára, és ezért segítségre van szükségük. Programunk ebben kíván segíteni Önnek. A kutyakiképzés célja a kutya agyán keresztül történő cselekedetek irányítása – a kutya elméjét és értelmét fejlesztjük. Magát a kiképzést a kutya egyéni karakterére és tulajdonságaira kell értelmezni: az egyik kutya félnék, a másik bátrabb, az egyik érzékeny a másik kevésbé, a harmadik készséges vagy nem engedelmeskedő. A kutyák temperamentumukat illetően éppolyan különbözőek, mint mi emberek, éppen ezért elmondhatjuk: nincs két egyforma kutya. Ennek következtében alapfeltétel, hogy a kutyakiképző a kutya szemszögéből közelítse meg a munkát, és úgy tervezze meg a kiképzési tartalmat és ütemtervet, hogy a kutya valamennyi egyéni tulajdonságát figyelembe veszi. Egyéni kiképzés keretein belül a kezdeti igényfelmérést követően kutyakiképzőnk ezért egy egyénre szabott kiképzési tervet készít, amely idomul a kutya egyéni tulajdonságaihoz; ez kiképzésünk sikerének záloga. A négy fő kiképzési területek függvényében az alábbi helyszíneken nyújtjuk szolgáltatásunkat, fenntartva magunknak azt a szabadságot, hogy javasolhassuk az adott problémához legmegfelelőbb kiképzési helyszínt, módozatot: Cégünk négy fő kategóriában kínálja kiképzési programját: általános kiképzés, városi kutyaoktatás, kommunikációfejlesztés, viselkedési zavarok kezelése. Cégünk ügyfélnél szolgáltatást teljesítő munkatársai egységes ügyfél-dokumentációval dolgoznak. Ezek összetevői: Megrendelőlap, Kutya-Adatlap valamint Tulajdonosi Nyilatkozat. A Megrendelőlapon rögzítjük a gazdi adatait, a szolgáltatás valamennyi részletét. A Kutya-Adalapon rögzítjük a kutya általános adatait, egészségügyi adatait, háttér-információkat, viselkedésre vonatkozó információkat és a szolgáltatási célkitűzéseket. A Tulajdonosi Nyilatkozaton a gazdi nyilatkozik Általános Szerződéses Feltételeink elfogadásáról, a szolgáltatás menetéről. Ha úgy döntene, hogy kiképzési szolgáltatást venne igénybe cégünktől, úgy elsősorban hívását (06-1-246-23-06), illetve e-mailes megkeresését várjuk (info@dogmopolite.hu). Emellett honlapunkon megtalálható szolgáltatási űrlap kitöltésével is elküldheti nekünk igényét, amelyben már igen fontos kérdéseket felteszünk a kutyával, helyzettel kapcsolatban. A szolgáltatás megkezdését követően közvetlen kapcsolatban áll majd kiképző kollégánkkal, illetve a kiképző kollégákat koordináló kollégánkkal az esetleges változtatások, egyéb igények feldolgozása érdekében.A lemondás/módosítás hogy történik?
A fizetés hogyan történik?
Az ár hogyan változik régiónként?
Alkalmanként kb. mennyi időt vesz igénybe a kiképzés?
Hány alkalom szükséges?
Ki végzi a kiképzést?
Kérhetek először telefonon is segítséget?
Miért olyan fontos a gazdi képzése?
Mi az a szakmai tanácsadás?
Létezik csoportos kiképzés?
Mit értünk viselkedési zavarok alatt?
Mi az a kommunikációfejlesztés?
Mi az a városi kutyaoktatás?
Az oktatás legfontosabb témakörei:
Mit értünk általában kutyakiképzés alatt?
Hol történik a kiképzés?
1. Kutyakiképzés az ügyfél lakhelyén, annak közvetlen környezetében
2. Kutyakiképzés panzió és napközi központunkban
3. Kutyakiképzés aktív napköziben
4. Kutyakiképzés közterületenMilyen típusú kiképzések vannak?
Milyen dokumentációt töltünk ki?
Hogyan vegyem fel a kapcsolatot?